הכותב – דויד פרידמן
יזם, מייסד משותף של מספר חברות, ביניהן מהמובילות בתחומן: דומיין דה נט טכנולוגיות,Systems BrandShield, (המעסיקות כיום כ 100 עובדים). ניסיון עסקי של 32 שנים, מתוכם ניסיון מקצועי של 25 שנים בגיוס משאבי אנוש ומיתוג מעסיק.
בעל תואר MSc. מהטכניון, חיפה – במדעי ההתנהגות והניהול (חקר ארגונים), במסגרת הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול. ותק של מעל ל 27 שנים כמרצה, בין היתר בקריה האקדמית אונו, אוניברסיטת חיפה, האוניברסיטה הפתוחה, טכניון ובאוניברסיטאות ומוסדות נוספים.
עולם העבודה השתנה ובשוק העבודה התחרותי, מאזן הכוחות התהפך – העובדים בוחנים את הארגון כל הזמן. העובדים בעידן הדיגיטלי מתוחכמים יותר והמועמדים הטובים אינם נדרשים לחפש את המשרה הבאה באופן יזום -הם פשוט מקבלים הצעות עבודה על בסיס יומיומי. לכן, לכל הצעה כזו, גם אם תראה להם רלוונטית, הם קודם יבדקו במנועי החיפוש, ברשתות החברתיות ובאתרים שמספקים חוות דעת על החברות. הם מחפשים מה הן הביקורות (חיוביות ושליליות) על המעסיקים והארגון, לפני הגשת מועמדות למשרה.
לנוכח המצב בשוק העבודה והמחסור בעובדים, גם בסטארט-אפ קטן, נדרשים המנהלים לגרום למועמדים לבחור בהם, כשהיצע המשרות גדול והפערים הולכים וגדלים לטובת המועסקים. המשבר הפיננסי שבעקבותיו נצפו פיטורין במספר חברות, אינו סוגר את הפער ואף לא קרוב לזה. עובדה היא ששיעורי התעסוקה בימים אלו, חזרו ועברו את רמתם מטרום הקורונה (בשוק העבודה בכלל ובהייטק בפרט).
ההשלכות של גיוס עובדים לא מתאימים היא קריטית: משפיע על זמן פיתוח המוצר (שמתארך), על איכות הפיתוח, על התמודדות עם תקלות ומכשולים ואף משפיע על התאמת המוצר לשוק ולצרכי הלקוחות. לכן, פרדוקס מיתוג מעסיק לסטארט אפ מציג את הסתירה הפנימית הקיימת בכל מיזם חדש, בו המנהלים והיזמים מתקשים לתעדף מה יותר חשוב. הנושא מורכב ולכן חייבים לתת את הדעת ולבצע חשיבה סדורה גם אם הסטארט אפ נמצא בתחילת דרכו.
לקריאת המאמר המלא לחצו כאן על הקישור- מיתוג מעסיק