"גלנטריה רונית" הייתה הבית השני אם לא הראשון שלי.
זו הייתה חנות הבגדים המיתולוגית (הראשונה או השנייה) שהוקמה בהוד השרון, סוג של קניון בגדים קטן שהקימו הוריי ז"ל, עולים חדשים מרומניה מחוסרי כל !
החנות נקראה על שמי " חנות רונית". אין אחד ברמתיים של פעם ובסביבתה שלא הכיר את "חנות רונית".
הגיעו לחנות מכל מקום לקנות את הסחורה של "ינקו" הרומני, במחיר הכי זול בארץ.
זו הייתה חנות עמוסה בבגדים וטקסטיל, אלפי פריטים בחלל שגודלו בסה"כ 18 מטר!
"גלנטריה רונית" הייתה חנות קטנה, צפופה ומטריפה (את הדעת).
אני זוכרת כילדה שגדלה בחנות את הוויכוחים של אבי עם סוחרים,
אני זוכרת תחנונים מצד לקוחות קשיי יום : "ינקו, תרשום לי חוב,אין לי כסף, ואין לילד מה ללבוש לחג. תרשום, אני אשלם כשיהיה כסף".
ואבא שלי שהיה צדיק אמיתי. רשם ורשם, ופנקס החובות הלך ותפח.
אני זוכרת את הלקוחות שהיו מגיעים עם צ'ק ומזומנים (לא היה אשראי) ומשלמים בכייף, לעומתם היו את אלה שהצליחו להוציא את אבי מדעתו, אלה שביקשו הנחה על הנחה על הנחה והם לא היו סלאב!
אני זוכרת אנשים "מעלימים" סחורה, מגניבים לתוך התיק זוג גרביים או תחתונים. ולפעמים ראיתי לקוחה יוצאת מהחנות כשהיא לובשת חולצה חדשה שזה עתה "נעלמה באלגנטיות" מתחת לחולצה איתה הגיעה לבושה מהבית.
אני זוכרת לקוחות קונים סחורה, לובשים ומשתמשים בה, ומגיעים להחזיר אותה אחרי חודש ויותר מזה, בטענה שהסחורה פגומה, ודורשים את הכסף בחזרה.
אני זוכרת שהתביישתי בחנות הצפופה הקטנה והלא אסתטית בלשון המעטה.
זו לא הייתה חנות בוטיק כמו שהייתה להורים של…זו הייתה חנות שוק. וזו גם הייתה האווירה.
לאחר שהוריי נפטרו, הרגשתי צורך עז לעשות משהו עם "גלנטריה רונית ".
יכולתי להשכיר אותה וליהנות מדמי שכירות, אבל, אני הרגשתי סוג של רצון בוער להפיח חיים בקירות החנות
ולהרגיש את ההורים שלי קרוב אלי.
אז השקעתי הרבה כסף בעיצוב החנות מחדש, והקמתי את BOOST חלל עבודה להשכרה לפי שעה. 18 מטר של משרד בוטיק.
כעבור שנתיים הפכתי את החלל לחנות BOOST פופ אפ להשכרה למעצבים. הרגשתי את הוויב של הטקסטיל, של הבגדים , הרגשתי שוב בבית ב"גלנטריה רונית".
הרגשתי כאילו הוריי התבוננו בי מלמעלה והיו גאים לראות את החנות הישנה והדחוסה הופכת למרציפן.
החנות שכל כך התביישתי בה בנערותי, הפכה לימים למקור גאוותי.
כשהתבקשתי להעביר הרצאה על יזמות עסקית, היה לי ברור שאני לא מתביישת יותר. וחייבת לשתף מדוע בער לי להשקיע כסף בעיצוב החנות כשיכולתי פשוט להשכיר אותה ולשכור במקום אחר, להקים את המיזם בכל חנות אחרת, הרבה יותר חדשה ומשודרגת.
זה היה הסיפור האישי שלי שהניע אותי להקים דווקא שם עסק חדש, "גלנטריה רונית" היא תבנית נוף מולדתי, וההרצאה שהייתה מכוונת ללמד יזמים מיתוג שיווק ופרסום, התחילה עם הסיפור האישי שלי. והסיפור זה גלש והפך לדובדבן של ההרצאה. הרבה מהמשתתפים התחברו לסיפור האישי שלי, וביקשו לשמוע עוד על אותו עידן שבו המסחר היה מורכב מאנשים עם לב וחמלה, וזו אגב, גדולתו של סיפור טוב, כשהוא אותנטי ומהלב, הוא מחבר את הקהל אל הדובר ממקום הכי נקי ואמיתי.
יכולתי להמשיך ולספר כאן הרבה סיפורים פיקנטיים על "גלנטריה רונית", אבל אשאיר את הפרטים האלה לסדנה
שיצרתי במיוחד עבור נותני שירותים עצמאיים ובעלי עסקים "לזקק את המסר- להזניק את העסק"- סדנה לבניית הרצאה לקידום עסקי ואישי.
לפרטים על הסדנה בה תלמדו כיצד לרתום הרצאה לטובת שיווק העסק שלכם, איך להעביר ללקוחות באמצעות סיפור את הערך הייחודי שיש לכם ולגרום להם לקנות מוצר או שירות דווקא מכם, התקשרו אלי או שלחו טופס צור קשר, מבטיחה לחזור אליכם בהקדם.
רוני