- צרבת, בחילה, כאב ראש
- שאט נפש אכזבה
- זלזול באינטליגנציה של האזרח
- רפש, סלידה, התנהגות מחליאה
- כאוס, בלבול, אי וודאות
- גועל, מעורר בחילה, זוהמה
- טינופת, רפש, זבל, אשפה, פסולת פוליטית
- פייק ניוז הורס את הדמוקרטיה
- פוליטיקאים משקרים חופשי ובלי חשבון
אלו הם רק חלק קטן מהביטויים שאני שומעת בדיונים עם הקהל המשתתפים בהרצאה # פייק ניוז הסיפור האמיתי.
התחושה היא שלכולם נמאס, איבדנו את האמון במערכת הפוליטית, בכלי התקשורת, בממסד, במדינה
איבדנו את האמון ביננו לבין עצמנו.
אבל רגע, אל ייאוש.
תמיד חשוך לפני עלות השחר. יש פיתרון, חלקי לפחות, למזער את הנזקים ולהתמודד עם התופעה.
לפתרון הזה קוראים: אני, אתה, אנחנו, אתם!
שאלתם את עצמכם פעם-
- מי מרוויח מפרסום פייק ניוז?
- איזה אינטרס זה משרת?
- מה הסיבה שפוליטיקאים אוהבים לייצר "פייק ניוז" ?
- מדוע גורמים פוליטיים עושים שימוש ב"בוטים" ופרופילים פיקטיביים כדי להגביר את תפוצתן של ידיעות מזויפות?
"עצלנות מנטלית" היא אחד מההסברים מדוע הציבור מתרגל לתופעת הפייק- ניוז
וחי בשלום יחסי עם הקושי להחליט מי משקר ומי דובר אמת!
וביננו, עם כל הלחץ האישי, הדאגות הקיומיות, למי יש זמן וחשק לבדוק ידיעות מזויפות?!
מחקרים מראים שאנשים נכנסים לרשתות החברתיות כדי להשתעשע, ולא לקרוא תכנים שמאתגרים אותם, או מכריחים אותם לחשוב .
אבל חשוב להבין שריבוי ידיעות פייק – ניוז ברשתות החברתיות הוא כלי נשק של גופים פוליטיים ומסחריים המבקשים
להשפיע על דעת הקהל, לשנות את השיח הציבורי, לזרוע בלבול וכאוס באמצעות בדיות והפחדה.
מאז אירועי הבחירות בארה"ב, השתלטות אזרחים על גבעת הקפיטול, מסתמנת מגמה חיובית מבחינת המאבק של בעלי הרשתות החברתיות
במגיפת הפייק ניוז.
פייסבוק וטוויטר מנסות להילחם במפיצי הפייק ניוז, אבל זה קשה וכמעט בלתי אפשרי לבלום ולעצור את המגיפה הזו.
מה הפתרון?
לפתרון הזה קוראים: אני, את/ה, אתם, הם, אנחנו.
כל אחד מאיתנו , מהצעיר ועד למבוגר ביותר, חייב להבין את הטכניקות, המניעים, את הסממנים החיצוניים כדי לזהות ידיעות שקריות ופרופילים מתחזים.
ההרצאה "פייק ניוז הסיפור האמיתי". מרתקת, דינמית, כוללת המחשה בלייב כיצד מפברקים כותרות באתרי חדשות.
ההרצאה עשירה בקטעי וידיאו, ודוגמאות מהארץ ומהעולם הממחישים את הסכנות וההשלכות של פייק ניוז בהיבט הפוליטי, בריאותי, חברתי וכלכלי.
בהרצאה ניתנים כלים לזיהוי פייק- ניוז, זיהוי פרופיל מתחזה, בוטים, ודמויות פיקטיביות הפועלות במרחבי הרשתות החברתיות.
ההרצאה מומלצת על ידי אנשי חינוך, צוותי הוראה, חדרי מורים.
על המרצה:
רוני פרידמן.
M.A תקשורת פוליטית מטעם אוניברסיטת תל אביב.
מרצה על שימוש ברשתות החברתיות לעיצוב תודעה, ועל תקשורת בעידן הדיגיטלי.
ההרצאה מבוססת על ממצאי מחקרי תואר שני בתקשורת פוליטית, ועל ניסיון רב שנים כיועצת שיווק מסחרי ופוליטי במדיה החברתית.
להזמנת ההרצאה בזום או במתכונת קפסולה בבתי הספר מלאו פרטים בטופס צור קשר, או התקשרו : 054-3153151
#המאבק_בפייק_ניוז_זה_בידיים_שלנו