הכתבה פורסמה במגזין דה מרקר- למעבר לכתבה לחצו- כאן
רוני פרידמן – הסיפור האישי שכבש את העובדים
אמנות הפרזנטציה, כמו כל אמנות, היא שילוב של כישרון, אימון וניסיון. יש שנולדו עם כריזמה מתפרצת ועבורם המשימה פשוטה יותר, ואילו מרבית האנשים ייאלצו להתאמן שוב ושוב, כל הדרך להצלחה. החדשות הטובות הן, אפשר ללמוד איך לעשות את זה נכון ולהצליח בגדול.
רוני פרידמן החלה את דרכה בעולם הטכנולוגי האינטרנטי לפני כ- 13 שנה, צברה ידע רב בשיווק והקימה את המרכז הבינתחומי לאינטרנט אשר הכשיר יזמים ובעלי עסקים לעבודה עצמית ברשתות החברתיות. עם השנים, הפכה לבלוגרית של עולם המדיה החברתית והכשירה מנהלי שיווק והדרכה לעבודה נכונה בדיגיטל. "גיליתי את הכוח של הרשתות החברתיות, הבנתי שאני יודעת לייצר story telling, שאפשר לייצר קהילות. הפכתי לסוג של מותג בתחום, מהחלוצות", מספרת רוני.
לחדור מבעד לריבועי המסך
למרות שהיא מרצה מעל עשור שנים, את הפריצה הגדולה כמרצה עשתה רוני לפני 6 שנים, כאשר יצאה לאור עם הרצאה המבוססת על סיפור החיים האישי שלה: "תיק אימוץ סודי ביותר". בהרצאה מזמינה רוני את המשתתפים להתבונן על החיים האישיים שלהם מתוך שיתוף סיפורה האישי, חולקת תובנות על ההשלכות השליליות של "שמירת סוד בתוך המשפחה". דווקא בתקופת משבר הקורונה, כשמבוגרים וילדים מסתגרים בבתים, חווים בידוד חברתי ותחושת חוסר וודאות, ההרצאה מצליחה לחדור מבעד לריבועי המסך השחורים ולעורר תחושת הזדהות.
"ההרצאות שלי תמיד מועברות בשידור חי, כדי לאפשר אינטראקציה עם הקהל בזמן אמת. בתחילת משבר הקורונה סירבתי להעביר הרצאות מקוונות, שאלתי את עצמי איך מעבירים סיפור חיים אישיים מבעד למסך? בסופו של דבר הבנתי שזה הניו נורמל, והעברתי את כל הפעילות שלי לזום. זה היה לי מאוד מוזר בהתחלה, אבל מסתבר שתוכן המועבר באותנטיות ובאהבה עובר גם בזום".
גם ערכי וגם חסכוני – ההרצאות המקוונות עשירות בערך
רוני שמה דגש רב על בניית הרצאות מקוונות חווייתיות, עשירות בסרטונים, סימולציות, דיונים ואינטראקציה עם הקהל מעבר למסך. "אני רואה כל עובד בארגון לא רק כמנהל או עובד בדרגה כזו או אחרת, אלא כשגריר שיעביר את המידע הלאה גם לילדיו". סדרת ההרצאות העשרה שלי עוסקות בעיקר בתרבות הדיגיטלית ואופני ההשפעה של הרשתות החברתיות.
ההרצאות תורמת לקידום מקצועי והתפתחות אישית של העובדים. הם הופכים להיות מודעים יותר, לומדים להסתכל מזווית אחרת על ההשלכות המסוכנות של פייק ניוז, מקבלים כלים להתמודדות עם התופעה ולהתנהלות נכונה ברשתות החברתיות. בהרצאה "פייק ניוז – הסיפור האמיתי" לדוגמה, המבוססת על מחקרי תואר שני בתקשורת פוליטית, ועל ניסיון מקצועי בעולם השיווק הפוליטי הדיגיטלי, אני מעניקה כלים ותובנות לשיפור אוריינות דיגיטלית.
הצורך בהעשרה לעובדים גבר בשנה האחרונה עוד יותר, דווקא בשל הריחוק החברתי והמעבר לעבודה מהבית. "הרצאת זום היא דרך לגיבוש העובדים ואינה תלויה במקום ומרחק. לדוגמה, לאחרונה הערתי הרצאה לארגון שמחצית מעובדיו נמצאים ברילוקיישן בארה"ב. זו הייתה הזדמנות לחבר בין העובדים שנמצאים בארץ לאלו בחו"ל, זו הייתה חלופה לכנס פיזי שלא יכול היה להתקיים בזמנים אלו. זו הדרך של הארגון להראות שאכפת לו מהעובדים. אני מתכננת את המפגשים כך שהם יתנו אנרגיה ומעין 'בוסט' גבוה לכל המשתתפים. אסקפיזם לשעה".
ההרצאות המקוונות של רוני מותאמות לעידן החדש ולמציאות המשתנה. "עולם ההרצאות השתנה ואנחנו מדברים בשפה של new normal. משיחות שקיימתי עם מנכ"לים, מנהלי משאבי אנוש, רווחה והדרכה בחברות וארגונים, נאמר לי שהרצאות תוכן איכותיות בעלות ערך, גורמות לעובדים להעריך עוד יותר את המקום בו הם עובדים, במיוחד מאז שהעבודה מתנהלת ברובה מהבית. אני מאמינה שאנשים תמיד יאהבו לשמוע ולצרוך תוכן. אחת המחמאות הגדולות עבורי היא לשמוע שלא הייתה נטישה של משתתפים ושההרצאה שלי עוררה דיון שנמשך לאחר סגירת המצלמות. זה אומר שהצלחתי להעביר את המסר באופן מרתק וסוחף גם בזום", מסכמת רוני.