הימים הם ימי "קורונה". ממילא נגזר עלינו להסתגר בבתים. העסקים קורסים. מה עושים?
יש כאלה שיעדיפו להמשיך לחכות למשיח ויש כאלה שיתעלו על הקושי, יצמצמו את נקודת המבט על הדברים הרעים שעלולים לקרות לעסק, ויפתחו את עצמם לאפשרויות חדשות, יילמדו את עצמם דברים שתמיד נרתעו מלעשות אותם. כי עכשיו זה הזמן להתבוננות כפולה. לתכנן מהלכים קדימה, לעולם החדש, ליום שאחרי משבר הקורונה.
הנה כמה טיפים, לבעלי עסק עצמאי, דברים שכדאי לנצל את הזמן הפנוי וללמוד לעשות אותם לבד, ללא תלות בספקים חיצוניים, ובתקציב נמוך :
- בניית אתר– לא צריך להיות רשום בפנקס הקבלנים 🙂 מומלץ בעת הזו לבחון בניית אתר חדש לעסק, או לשדרג את הקיים. (אני אוהבת לעבוד עם "WordPress ",אבל גם מערכת "וויקס" היא חינמית ולגמרי ידידותית). כל בעל עסק קטן ובינוני צריך אתר אינטרנט על מנת להגדיל את המכירות ולהשיג לקוחות חדשים. נדמה לי שזה לגמרי מיותר שאני צריכה להסביר את הנקודה הזו, אבל לטובת כל מי שעדיין לא הבין שהוא לא יכול להסתמך רק על דף ברשת חברתית, זה הזמן ללמוד ולהתנסות בבניית אתר לעסק שלכם.
- כתיבת תוכן שיווקי– אם עד עכשיו שילמתם לספק חיצוני עבור כתיבת תוכן לאתר ולדפים עסקיים ברשתות החברתיות, כי לא היה לכם את הזמן הנדרש, או כי אתם לא אוהבים לעשות את זה, או כי אתם בטוחים ש"אין לכם את זה", עכשיו בדיוק הזמן ללמד את עצמכם, להתנסות, להתמקצע בכתיבת תוכן שיווקי.
בכלל כתיבה מכל סוג שהוא, יכולה לעזור לכל אחד לצלוח תקופות קשות. אז אם כבר יש לכם ידע להציע, או מסרים להעביר, זה הזמן להתנסות ולהשקיע בכתיבה. תוכלו למצוא ברשת הרבה מאמרים הכוללים טיפים לכתיבה שיווקית.
בנוסף, יש עכשיו לכם קהל שבוי בבית 🙂 זה הזמן לבדוק מי הם "החברים האמתיים" שלכם. תתחילו לכתוב, תעשו פיילוט ותעבירו הלאה לחברים כקבוצת מיקוד. הזדמנות נפלאה לקבל משובים על יכולת הכתיבה שלכם, לשפר ולשדרג.
ומה לגבי הפרסום בתשלום בפייסבוק ובאינסטגרם כשהמים בברז לא זורמים? ואיפה הכי נכון וזול לפרסם?
מדוע אני מפרסמת את ההרצאות והסדנאות שלי בפייסבוק?
ובכן- למרות שהפרסום בפייסבוק כבר לא עובד כבעבר, והקידום האורגני (קידום לא ממומן) מת מזמן. עדיין חשוב ומשמעותי לי כבעלת עסק לפרסם בפייסבוק.
היתרון בפרסום ממומן בפייסבוק :
- אני קובעת את תקציב הפרסום בהתאם ליכולת.
- יש לי גישה לדו"חות מהם אני יכולה להפיק תובנות על יעילות הפרסום שעשיתי.
- הפרסום בפייסבוק הוא פרסום ממוקד. אני יכולה להגדיר את קהל היעד על פי מין, גיל, אזור מגורים, תחביבים. אני לא מבזבזת כסף על קהל יעד שממילא איננו הלקוח הפוטנציאלי שלי.
- אני יכולה בכל רגע נתון להפסיק או להשהות את הפרסום אם אני רואה שהמודעות לא מייצרות שום אינטראקציה ואין תוצאות. אני פשוט אבצע שינויים, אכין תמונה אחרת, קריאטייב שונה, אפנה לגילאים אחרים או שאבחר בתחומי תחביבים שונים. אלמד תוך כדי תנועה מה בפרסום עובד עבורי הכי טוב ואפקטיבי.
- INSTAGRAM – פרסום באינסטגרם כן או לא ?
כמו בפייסבוק, גם באינסטגרם ממשק הפרסום מאפשר להגדיר את קהל היעד על פי פילוח התואם את מטרות הפרסום.
אני המרתי את חשבון האינסטגרם שלי לפרופיל עסקי, ככה אני יכולה לעשות פרסום ממומן, אני יכולה להפיק תובנות מתוך הנתונים שהמערכת מספקת, כמו למשל, לדעת במדויק את מספר המשתמשים שנחשפו לתמונות או לסרטונים ששיתפתי ? לדעת האם יותר נשים או גברים ביקרו בפרופיל שלי ונחשפו למודעות שפרסמתי? ללמוד על ממוצע הגילאים? מאיזה אזור בארץ צפו הכי הרבה במודעות וכד'…
אני מפרסמת גם באינסטגרם למרות שקהל המשתמשים ברשת הזו צעיר הרבה יותר מזו שבפייסבוק, משום שאני לוקחת בחשבון, שבין המשתמשים יכולים להימנות מנהלי משאבי אנוש/מנהלי רווחה צעירים בגילאי 35 ומעלה שכמעט ואינם פעילים בפייסבוק, והם בהחלט קהל היעד שלי.
הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם הוא פרסום קל לתפעול, ממוקד ומתאים לכל כיס!
כמובן שיש אפשרות לפרסום את עצמכם כנותני שירות, בלינקדאין, טוויטר, ס.מ.ס, ניוזלטר, Google Youtube טאבולה ואאוטבריין. לכל אחד מערוצי השיווק האלה יש מגוון כלים שימושיים, אבל הזמן שלנו העצמאיים מוגבל גם ככה, ואם אנחנו בוחרים לעשות הכל לבד, קשה ומאתגר להשקיע בכל הפלטפורמות, והם גם לא מתאימים לכל עסק.
שורה תחתונה:
- "קורונה" את לגמרי לא אהובתי. ובכל זאת ,
- נצלו את הזמן הזה לבחינת הנכסים הדיגיטליים שלכם.
- תעזו לבצע פעילות דיגיטלית לבד. אל תחששו, מקסימום תלחצו BOOST וזה ממש יצליח 🙁
- תלמדו את עצמכם איך לעשות קמפיין ממומן במקום לשלם לאיש מקצוע שיעשה בשבילכם את העבודה. באמת שזה לא כזה מסובך.
- תתחילו להוריד אפליקציות באמצעותן תוכלו להכין תמונות מרשימות לפרסום העסק שלכם. יש אפליקציות גרפיות מדהימות באמצעותן תוכלו לכתוב טקסטים על התמונות בפונטים של מעצב גרפי מדופלם. יש אפליקציות לעריכת סרטי וידאו וסטוריז מהממים.
ועכשיו, כמוני כמוכם, אני קוראת את עצמי לסדר ומבקשת לנשום עמוק, להודות על מה שיש, לשמוח שהיקרים לי בריאים ומוגנים.
ולגבי העסק והפרנסה? וואלה, חייבים לחשוב אופטימי, יש מצב שהמשבר הזה יוליד להרבה אנשים הזדמנויות חדשות.
בהצלחה
רוני פרידמן
הרצאות וסדנאות על רשתות החברתיות והמדיה הדיגיטלית
הדרכה וייעוץ בבניית הרצאות
054- 3153151 WWW.BOOST4U.CO.IL